vineri, 4 decembrie 2009

Salamul si gaina vin de la PDL



Pe 6 Decembrie 2009 în România, la aproape 20 de ani de la Revoluția împotriva comunismului, suntem chemați sa votam în cel deal doilea tur de scrutin președintele pe următorii 5 ani al acestei tari . Ca mersul la vot e o opțiune personala e fără tăgadă. Ca dreptul la opinie e sfânt nu vreau nici măcar sa-l discut !
Dar ca ,după tot acești ani mita electorala a ajuns sa reprezinte "liberul arbitru" al fiecăruia , da, despre asta vreau sa vorbesc , pentru ca pur si simplu in ultimele câteva zile am ajuns ,după toate cate am vazut, nu de la tv ci pe strada, pe scara blocului, pe trotuarul din fata magazinelor, la fiecare pas , sa-mi fie scarba ca inca, in România, dupa toti acesti 20 de ani, da, inca, mai exista un astfel de partid, neocomunismul suprem al României , PDL-ul. Nu știu cum e în orașul tău, nu stiu ce se întâmpla la tine acasă, dar la mine, pe strada mea, in viata mea, aceasta mizerie al pomenei electorale îmi aduce scarba la rang de lege. Si cum sa nu-mi fie scarba când din sărăcia și foamea acestui popor, PDL-ul a făcut ținta principala a celor pe care-i mituiește și-i cheamă sa-l voteze pe candidatul Băsescu .Nici cu PSD-ul nu mi-e rusine,nici acest partid nu e mai breaz, dar ceea ce mi-au facut cei de la PDL zilele astea intrece cu mult orice inchipuire a mea.Am ajuns poate sa nu ma mai inteleg pe mine insumi ?Sa vedem !
Ieri, mi-a bătut la ușă o doamna. Bine. Am deschis și-am înmărmurit! Din partea PDL-ului am fost rugat , cu sacosa de rigoare , sa pun mânuța și sa primesc o mica atentie din partea partidului , bla, bla... un salam, ceva faina, ulei, chipul lui Basescu pe un mănunchi de afișe .... sa cad jos de surprindere. M-am uitat din nou la doamna. Arata la fel de bine ca atunci când mi-a apărut la ușă. Am văzut rosu in fata ochilor ! Am reușit s-o conving ca nu am nevoie și mai ales ca nu-i pot satisface dorința de-a vota cu al domniei sale candidat si nici ca-i voi raspunde la sondajul cu care era pregatita sa ma ademeneasca . Niciodata ! Si i-am inchis, urland in sinea mea de furie. Cum poate sa faca asa ceva ? Cum te poți umili intratat încât sa umbli pe la ușile oamenilor cu salamul in sacosa? Cum de-am ajuns atat de umiliti in aceasta tara numita Romania? In aceste zile de campanie am vazut diverse moduri de a face campanie: cani, umbrele, brichete,afise, ziare pro sau contra, masini cu megafoane ,bani dați pentru a participa la un miting, dar sa fiu ademenit cu salamul de campaniei nici c-am crezut vreodata ! Am pus mana pe telefon si mi-am sunat prietenii si am inceput sa ma revolt ! Ca de ce , cum isi permit, cine mama ciorii se cred ei ... M-au linistit ei !Ia dute-n piata sa vezi cum acelasi vajnic partid , PDL , da mai nou găini si galeti ! Poftim,zic eu? Da, găini! Ce? Găini, mai, nu intelegi ,găini si galeti ! Hai dispari zic si inchid.Dupa 20 min m-am convins singur! Gaina si galeata , piata era plina si oamenii luau si plecau !
Am plecat spre casa.Mai amărât și mai umilit ca niciodată! Daca aici am ajuns!
S-a întunecat atunci când am ajuns acasă. La fel ca-n mine! Nu mai pot , nu mai am nici puterea sa ma revolt!Atâția ani de lipsuri au distrus și ultima urma de demnitate din sufletul celor care abia-și duc zilele. Dar care au dreptul sa voteze! Când ți-e foame salamul, pâinea, uleiul, găina sunt lucruri care-ți pot umple burta pentru astazi ! Dar mâine? Mâine e foame din nou! Contează pentru tine ?
PS: Mai nou am aflat ca de 1 Decembrie , de ziua națională (a foamei de fasole)a României primarul a scos echipa de la primărie , i-a îmbrăcat în portocaliu și i-a făcut bucătarii orașului.Au împărțit fasole și carnați celor flamanzi.1200 de porții .Sper ca le-a fost rău după ea!Suficient cât sa nu le mai trebuiască niciodată! Ce cretin de primar!

Într-o țară în care șomajul e în floare, foamea da târcoale la fiecare colt de strada.In prag de alegeri foamea poate fi controlata prin mita . Mita poate fi obtinuta de la cei care au.Cei care au ,dau , dar vor mereu ceva in schimb.La schimb primesc favoruri! Favoruri care-i fac mai bogati ! Iar pe tine mai sarac. Mai flamand. Mai mituibil. Ciclul se repeta la infinit. Vreau ca duminica sa le opresc ciclicitatea mituirii prin înfometare a poporului roman .Si chiar de multi se simt azi sătui uita ca mâine le va fi foame din nou. Tot mai foame.Dar mâine, dupa vot, da, mâine, nimeni nu le va mai da nimic pentru ca nu vor mai exista interese.
Sa le stea in gat si salamul si gaina ! Si duminica sa va stea in gat PDL-ul domnule presedinte Basescu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu